רפלקסולוגיה כחלק מתרבות הגוף והבריאות.
משחר האנושות האדם סגד לגופו. בתקופת הפרעונים היה נהוג לחנוט את המתים בצפייה לתחיית המתים.
היוונים סגדו לאלילים ובנו פסלים דמויי אדם בגוף הקרוב לשלמות
בתקופת הרנסנס אשר היוותה ציון דרך לסוף עידן הדיכוי הדתי
אומנים עסקו בהנצחת היופי והגוף האנושי היווה מודל חשוב בשינוי ובתפיסה.
כיום בחברה המתירנית והמודרנית גוף האדם משמש מודל פרסומי ושיווקי, לצד כל מוצר ולא משנה מהו, ברב המיקרים נציב דוגמנית יפה ויצוגית עם חיוך רחב ושיניים צחורות, לעיתים גם הטקסט ממש אינו חשוב והמודל כבר יעשה את העבודה.
''הבל החן, שקר היופי''-הכן היופי משכר ומשקר והפנימיות הפכה להיות שולית, זוהי האשליה שמוכרים לנו בהיבט השיווקי, אך כולנו יודעים שהפנימיות היא זו שקובעת כיצד נקרין כלפי חוץ. אדם בכאבים או במצב נפשי לא טוב יקרין זאת כלפי חוץ והאנרגיות השליליות יהיו מורגשות.
יותר ויותר אנשים כיום מודעים לגופם בדרך שונה ובוחרים לטפל בו בהתאם. האני הפנימי משפיע על ההרגשה והמראה החיצוני ומכאן הצורך בלמצוא את האיזון ועמק השווה, מצד אחד סיפוק האגו שמגדיר את החיצוניות ומאידך להסתכל עמוק פנימה.
טיפולים הוליסטים ורפלקסולוגים אומנם מנסים למפות כאב בדרך טיפול מסורתית וחיצונית, אך המטרה היא להבין את מקור הכאב הפנימי ומהם הלחצים הנפשיים של אותו מטופל. גוף האדם הוא בעצם מראה לפנימיותו, ע''י לחיצות ועיסויים במקומות שונים בגופנו, אותם מטפלים שעברו הכשרה במכללת תילתן, משיגים את התוצאות הטובות ביותר להיבחון הכאב ומקורו ובכך למצוא דרך לפתרון לכאב.
אצלנו במכללת תילתן הוותיקה והמקצועית כיום בישראל, עוברים הסטודנטים הכשרה מקיפה ויסודית במקצועות הרפואה ההוליסטית ובינהם הרפלקסולוגיה. הידע הרב, הטיפול המסור והבנת המטופל היא אבן דרך חשובה בחינוך דור המטפלים הבא של ישראל.